One Night in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard Marx - WaarBenJij.nu One Night in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard Marx - WaarBenJij.nu

One Night in Bangkok

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

02 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

Mijn eerste 24u in het verre Azië zijn inmiddels een feit. Zondagmiddag om 16u vertrokken vanuit Brussel richting Doha, Qatar (waar ik een tussenstop had van 1,5u) waar ik maandag om 12:05 plaatselijke tijd lande in Bangkok. Al snel bleek er bij de douane niet echt een controle te zijn van een bewijs dat ik het land ook weer binnen de 30 dagen visum termijn zou verlaten. Ik had van te voren (zondagochtend nog) een vlucht geboekt van Thailand naar Cambodja omdat ze hier de laatste jaren blijkbaar steeds strenger op controleren. Blijkbaar toen dus niet, dus had me weer een paar tientjes kunnen besparen maar enfin.

Omdat het een lang dagje was waarbij ik maar 1,5u de oogjes had kunnen dichtdoen in het vliegtuig had ik besloten om maar de taxi te gaan aangezien de trein en bus nogal wat overstap vereisten. Ik gooide mijn tas achter in de taxi en wilde via de rechterkant op de bijrijdersstoel gaan zitten. Op het moment dat ik de duur opende vroeg ik me al af waarom de chauffeur achter me liep maar toen ik de deur opende had ik dat snel genoeg in de gaten. In Thailand zit het stuur aan de andere kant :p Ben dus maar snel achterin gaan zitten. Ik had al gelezen dat er tol betaald moest worden om het vliegveld te verlaten met de taxi wat ongeveer 110 baht (40 baht is 1 euro) moest zijn. Het afzetten begon al toen de chauffeur zei dat ik hiervoor 150 baht moest betalen. Toen ik uitlegde dat ik wist dat het niet zoveel was had die opeens aan 120 genoeg. Het taxiritje gaf me de bevestiging van wat ik al verwacht had van het Thaise verkeer. Druk, chaotisch en lijnen op de weg zijn ter indicatie.

Hoteletje van me ligt in de buurt van Khoa San Road, de backpackersstraat van Bangkok. Prima 1 persoonskamer met tv, ijskast en eigen badkamer en toilet. 's Middags even een uurtje op bed gaan liggen om de avond door te komen. Vervolgens een beetje rondgelopen en de buurt wat verkend, aangezien het nog licht was leek me dit verstandig om dat nu alvast te doen. Veel eettentjes op de straat te vinden waarvan de Smaakpolitie zou zeggen: 'hier word ik niet vrolijk van'. Verder veel ho(s)tels, café'tjes en kraampjes met een prullaria en 'echte' merkkleding te zien. Uiteraard ontbreken de masage salons niet in het straatbeeld. De massages geven ze gewoon op straat dus die zijn wel te vertrouwen. Maar de bordjes waar bij staat 'single rooms' en 'open till late' heb ik zo mijn twijfels bij.

's Avonds heb ik me toch maar gewaagd aan een 'straatmaaltijd' aangezien het wordt aangeraden op internet en mensen die er geweest zijn. Heb een meer dan goed gevuld bordje gekregen met Phad Thai kip met ei voor 40 Baht, dus een echte euroknaller. Daar werd ik dan weer wel vrolijk van. Erna nog een beetje rondgelopen over Khoa San Road waarbij ik op voorhand al gewaarschuwd was voor de 'ladyboys'. Ik heb er gelukkig niet veel gezien. Kan zijn omdat het nog vrij vroeg was maar kan ook zijn omdat het boy gedeelte nogal goed was verbloemd :p Ben voor de zekerheid toch maar in een ander straatje op het teras gaan zitten bij een sportscafé waar ik 2 Chang beer heb gedronken. 'Klein' flesje van 0,33L kost 50 Baht en het grote flesje van 0,66L maar 70 Baht. Heb wat vreemd volk zien langskomen op het teras en na 2 biertjes ben ik afgetaaid richting hotelkamer voor slechts pak hem beet €3. Na de eerste 2 glazen viel me trouwens op dat er gewoon 6,2% alcohol in zat dus opzich wel handig om te weten voor een volgende keer.

Vanochtend om 07:00u vertrokken naar de floating market (geregeld via het hotel) op 1,5u rijden van Bangkok. Leuk om te zien en mee te maken. Weer teveel prullaria gezien maar daar zal ik maar aan moeten wennen. Na ruim 2 uurtjes weer terug gegaan richting Bangkok waar we op een centraal punt in de buurt van Khoa San Road werden afgezet. Was maar een wandeling van 5 tot 10 minuutjes dus vond het niet zo erg. Totdat we uitstapten, het taxi busje wegreed en ik kennis maakte met de moeson. Schuilen onder een boom helpte niet echt dus heb maar een sprintje getrokken naar een cafe en daar maar even geschuild. Gister had het ook even geregend maar toen was ik op mijn kamer. Zijn heftige buien maar tot nu toe maar max 0,5 tot 1u. Het is inmiddels weer droog dus ik ga eens een kijkje nemen bij het Grand Palace.

Tot nu toe amuseer ik me prima met wat sightseeing. Het hotel is t/m donderdag geboekt en dan vertrek ik waarschijnlijk ook wel uit Bangkok aangezien ik hier toch nog 1 of 2 keer terug kom ivm de route. Alles wat ik nu niet kan zien doe ik wel de volgende keer. Groetjes en tot het volgende verhaaltje!

  • 02 Oktober 2012 - 18:45

    Tessa En Ria :

    Hoi Richard!

    Wat leuk om al zo snel iets van je te horen!
    We zijn al benieuwd naar je volgende avonturen!

    Groetjes Tessa en Ria

  • 02 Oktober 2012 - 20:16

    Caroline Muurmans:

    De kop is eraf! Je eerste blog is een feit, en wat was ie leuk!
    Veel plezier de komende dagen en tot je volgende relaas!!
    Groetjes!!

  • 03 Oktober 2012 - 00:26

    Mi-ja Piters:

    Ondanks dat ik vergeten heb je goede reis te wensen heb je je vlucht goed doorstaan.Wat een onderneming ! Leuk dat we je lotgevallen via de pc (en mooie foto's ) kunnen volgen.Geniet er maar van dit is misschien maar eenmalig!Je Pilsje hoef je al niet te missen zie ik.Pas goed op jezelf ,wij houden hier je moeder wel in de gaten (ha ha). Liefs uit Mestreech en de groeten van tut 1

  • 03 Oktober 2012 - 00:57

    Danyo:

    Hey kerel gelukkig goed aangekomen! Leuk verhaaltje! Ga bu maar eens slapen;) weltrusten en tot het volgende verhaal;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 903
Totaal aantal bezoekers 23583

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 30 April 2013

Backpacken in Zuid-Oost Azië!

Landen bezocht: