From Chiang Mai to Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Richard Marx - WaarBenJij.nu From Chiang Mai to Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Richard Marx - WaarBenJij.nu

From Chiang Mai to Luang Prabang

Door: richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

16 Oktober 2012 | Laos, Luang Prabang

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste verslag gemaakt heb en aangezien ik ontzettend veel heb gedaan/meegemaakt heb ik er nu dan eindelijk tijd voor vrijgemaakt. Omdat ik nogal veel te vertellen heb zal ik nu (proberen) er niet al te diep op in te gaan om jullie de kostbare tijd te besparen ;)

De nachttrein vanuit Chiang Mai was goed bevallen. De Thaise tijd wordt iets minder serieus genomen als thuis dus al met al toch weer een uurtje of 3 vertraging. Mijn hotel lag in het oude centrum en daarom heb ik dus bij aankomst weer even een blokje gelopen om te kijken wat er allemaal te zien was. ’s Avonds werd een deel van het centrum afgesloten voor het verkeer en was er een gigantische avondmarkt (shopping paradise for the ladies). Dag erna vroeg uit de veren want ik werd opgehaald voor een 3 daagse jungle trek. We hebben eerst een kleine 2 uurtjes gereden voordat we bij de olifanten uitkwamen waar we een uurtje op rond gereden hebben. Vervolgens begonnen aan een flinke trektocht door de jungle met een tussenstop bij een waterval. ’s Avonds geslapen bij een hutje met prachtig uitzicht. De groep bestond uit 13 mensen totaal en ik ben het meeste omgegaan met 3 Engelse meiden (had ik op het station in Aytthaya al leren kennen) en 2 Ierse jongens. Dag erna gingen zij helaas weg aangezien ze maar een 2 daagse trekking deden en hun programma er dus anders uitzag die dag. We hebben weer veel gelopen, noodle soup gegeten in een rijstveld en weer een watervalletje bezocht voor een verfrissende duik. De 2e overnachting was bij deze zelfde waterval. De 3e dag zijn we weer vertrokken voor een flinke wandeling en wederom een plons bij een waterval. Deze was echter de grootste en mooiste. Erna nog een stuk gelopen en de dag afgesloten met bamboo rafting. ’s Avonds ben ik een paar drankjes gaan drinken (tot 3u) met de 2 Ierse jongens.

De dag erna (donderdag de 11e) zijn we ’s middags met z’n 3’en naar Tiger Kingdom gegaan. Hier kon je op de foto gaan met tamme tijgers van verschillende groottes. We zijn met de Big ones, Smaller ones en de Smallest ones op de foto geweest. Erg leuk om zo dicht bij de beesten in de buurt te komen. Maar ondanks dat er gezegd wordt dat ze geen kalmeringsmiddelen krijgen vraag ik me toch af in hoeverre dat klopt. Het kan een kwestie van wennen zijn maar ik ga er maar vanuit dat ze de waarheid spreken. Erna zijn we doorgereden naar een Snake Farm waar ze verschillende slangen hadden en ook wat schorpioenen. Ben hier met een schorpioen op mijn hand op de foto geweest en ook nog met 2 slangen. Heb de king cobra ook nog even (met wat hulp) een kusje gegeven. Om de dag nog even goed af te sluiten zijn we nog naar een Crocodile show geweest. Heb het hier maar gelaten bij het staartje vast houden. Een productief dagje dat we ’s avonds hebben afgesloten met wat meerdere alcoholische versnaperingen.

De dag erna rond een uurtje of 10 vertrokken (onder het motta: ’s avonds een vent, ’s ochtends een vent) naar een Shooting club. Waarschijnlijk hebben jullie de foto’s al op Facebook voorbij zien komen maar hier hebben we met een 9. mm (glock), 22. mm longshot en een 38. mm (Dirty Harry gun) geschoten. Boven verwachting gaf de 22. mm de minste weerstand en de 38 mm. maar vooral de 9. mm de meeste. Twee kogels achter elkaar af vuren was daarmee (voor mij) geen optie tenzij ik met het 2e schot een laagvliegende vogel wilde raken. ’s Middags hebben we een beetje aan het zwembad gelegen met erna een (nette en fatsoendelijke!) Thaise massage. Had ik eerder al moeten doen. Uurtje koste maar 180 Baht wat dus €4,50 is. ’s Avonds nog naar een Muay Thai (kickboks) wedstrijd geweest. Een paar leuke gevechten gezien met misschien wel als hoogtepunt de laatste wedstrijd waarbij twee tieners (jaartje of 16/17) zoveel zinloze energie verspild hadden dat ze geen fatsoendelijke slag of trap meer konden uitdelen. Het leek meer op een Matrix slow motion gevecht waarbij een slag meer een duw was. Er werd gewoon door iedereen in het publiek om gelachen maar het doorzettingsvermogen van deze ‘vechters’ werd wel erg gewaardeerd. Deze dag voor de verandering maar rustig afgesloten met iets minder biertjes.

Zaterdagochtend vertrokken richting de 3 daagse trip naar Laos en om precies te zijn Luang Prabang. De Ierse jongens hadden deze trip toevallig ook geboekt maar via een andere bureau. Hierdoor reizen we niet samen maar hebben wel het ongeveer hetzelfde programma. Het begon met een busrit van een uurtje of 5 waarbij we onderweg even gestopt zijn bij de White Temple die er echt uniek uitzag. ’s Avonds om 17u aangekomen bij ons Guesthouse waar ik een kamer moest delen met een nogal aparte Chinees. We zouden hem hier een nerd, kneus, ‘apart’ of ‘anders’ noemen. Het was nog net geen ‘speciaal’. De dag erna om 7u vertrokken voor een ontbijt en richting de grens voor een visum. Aangekomen in Laos hebben we nog 1,5 uurtje moeten wachten totdat we op onze slowboat mochten met in totaal een man of 40/50. Ook hier gaat alles een beetje langzamer, everything goes in Lao time. Tocht over de Mekong rivier is mooi om te zien en we hebben eerst 6u gevaren richting Pak Beng waar we ook hebben overnacht. De dag erna weer vroeg opgestaan voor het 2e deel richting Luang Prabang van 7 uurtjes. Hier heb ik met dezelfde 2 Ieren samen een hostel geboekt voor 5 nachten (dus t/m Za de 20e).

We zullen wel zien wat dit nieuwe land ons/mij te bieden heeft. Voel me in ieder geval al een stuk rijker aangezien €100,- hier 1.030.891,- Laos Kips zijn. Wat veel belangrijker is dat ik al veel ervaringen rijker ben en die zijn niet in waarde uit te drukken.

De tijd vliegt in ieder geval voorbij, ik ontmoet veel mensen van over de hele wereld en ik geniet er met volle teugen van.
Greets from Luang Prabang, Lao!

  • 17 Oktober 2012 - 08:16

    Caroline:

    Wat een fantastische ervaringen Richard! Was ik nog maar eens 25!
    Veel plezier nog! Groetjes!

  • 18 Oktober 2012 - 16:08

    Ria En Ger:

    Te gek allemaal, jouw verhaal is alleen maar waaauw.
    We zijn er natuurlijk best jaloers op. Maar als we gepensioneerd zijn doen het tripje met jouw aanwijzigingen over..........
    Zelf ga ik nu voor twee weken met gymnasium-6 naar Griekenland. Welk puntje op aarde is het mooiste???
    Het gaat je goed en geniet vooral.
    Groet Ger. (en natuurlijk ook van Ria en Tessa)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Richard

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 937
Totaal aantal bezoekers 23622

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 30 April 2013

Backpacken in Zuid-Oost Azië!

Landen bezocht: